T.C. Ýçiþleri Bakanlýðý e-icisleri projesi Bilgi Edinme Ýnsan Haklarý Baþvuru Formu e-mevzuat bilgi sistemi TC Kimlik no sorgulama Resmi Gazete

 



 


Bulunduğunuz Yer: Haklarımız  >>   Tüketici Hakları

 ESENLER TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAYEM HEYETİ
 

 

 Bu içeriği yazdırmak için tıklayın...  Yazı tipini küçültmek için tıklayın.  Yazı tipini büyütmek için tıklayın.

                 

T.C.

Esenler Kaymakamlığı

 

Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Koşulları

 

Değerli tüketiciler, başvurunuzu öncelikle hizmet satın aldığınız kuruma (banka ya da firma)  yazılı yapmanız esastır, talebinize olumsuz yanıt verildiğinde ikamet adresiniz Esenler’de ise Hakem Heyetimize başvuruda bulunabilirsiniz

Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları,  İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunulan tarihten itibaren 6 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.



BAŞVURU LİMİTLERİ VE BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI

 

-Ürün/hizmet bedeli 2.200,00 TL'ye kadar olanlar ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,

-Ürün/hizmet bedeli 2.200,00 TL ile 3.300,00 TL arası başvurular Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına

-Ürün/hizmet bedeli 3.300,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.

-Verilen kararlar ürünün satın alındığı firmaya ve şikayetçiye posta yoluyla gönderilir.

-Verilen karara,  taraflara tebliğ tarihi itibari ile 15 gün içerisinde, Tüketici Mahkemesine itiraz edilebilir.


BANKALARLA İLGİLİ BAŞVURULAR

Bankalardan alınan kredi dosya masraflarının iade başvurusu için yapılması gerekenler, Dosya masrafını gösteren dekont veya hesap dokümanı ile kredi kullanan kişinin bireysel müracaatı yeterlidir.  


GARANTİLİ MALLARDA ŞİKAYET SEBEPLERİ

Tüketiciye aldığı ürünün teslim edildiği tarihinden itibaren, (belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla)  bir yıl içerisinde en az dört veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

 

-Tamir için gereken 30 iş gününün aşılması,

-Yetkili servisin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının bildirilmesi durumunda,

Tüketici ürünün satın alındığı yerden, değişim ve ya para iadesi isteme hakkına sahiptir.

Bu durumu ürünün satın alındığı yer kabul etmez ise Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunması gerekmektedir

GARANTİ KAPSAMINDA OLMAYAN ÜRÜNLER

-Alınan ürünün kusurlu veya özürlü olduğu takdirde  30 gün içerisinde, ayıbı satıcıya yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı bu durumları yerine getirmez ise; Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunulabilir.

Ancak alınan ürünün tüketici tarafından satın alındıktan birkaç gün sonra beğenilmemesi durumunda satıcı firmaya gidip ürünün geri iadesini talep etmesi Tüketici Kanunu kapsamında bulunmamaktadır. Satın alınan ürünün kusurlu ve özürlü olması gerekmektedir.



MESAFELİ SÖZLEŞME İLE YAPILAN SATIŞLARDA YAPILMASI GEREKENLER (KAPIDAN SATIŞ, TV-RADYO KANALI İLE YAPILAN SATIŞLAR, İNTERNET VE TELEFON İLE YAPILAN SATIŞLAR)

 -Mesafeli satışlarda Tüketici, hiçbir sebep ve bahane göstermeden (14) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.

-Mesafeli satış yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde satın alınan firmaya cayma ihtarnamesi posta yoluyla çekildikten sonra 20 gün içerisinde firma satılan malı teslim almak zorundadır.

-Çekilen cayma ihtarnamesinin örneğini ve posta taahhüt kartını mutlaka elinizde bulundurunuz ve firma satın alınan ürünü geri almaya geldiğinde bu cayma ihtarnamesini gösteriniz.


BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER

1-Durumu anlatan ve hakem heyetine hitaben yazılacak dilekçe(Başvuru formu) 

2-Ürünün garanti belgesi

3-Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş

4-Ürünün yetkili servise götürüldüğüne dair servis fişleri

5-Yukarıda yazılı belgelerin 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurmaları gerekmektedir.

 

NOT: Eksik belge ve dokümanla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir

 

 

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ 

 

MADDE 23 – (1) Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.


ESENLER TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ

Hükümet Konağının 5. katında izmet vermektedir.


Tel         : 0212 568 98 97

Faks     : 0212 568 98 97
 
E-posta :
esenler@istanbul.gov.tr










Esenler Kaymakamlığı - Adres: Menderes Mah. Çinçin Dere Cad. No: 151 Esenler / İSTANBUL
E-posta: esenler@istanbul.gov.tr - Tel: 0212 647 38 10 - Faks: 0212 647 38 11